sapyoseksüel

monster degree
sapyoseksüelizm bir cinsel yönelimdir, zekâdan ciddi anlamda tahrik olmaktır.

her "ben karşı cinste öncelikle zekâya önem veriyorum yea." diyen sapyoseksüel olmuyor yani.

magic mushroom
eğer stephen hawking'i çekici buluyorsanız gerçek bir sapyoseksüelsiniz, tebrikler.

hem güzel/yakışıklı hem de zeki değil, yalnızca zeki olmalı, başka bir nitelik gerektirmeyecek, konuştukça ağzınızın suyunu akıtacak kadar zeki.

(bkz:smart is the new sexy)

Son zamanlarda sapyoseksüellik bir moda akımı gibi herkesin üzerinde. Oysa ki gerçek bir sapyoseksüel ben sapyoseksüelim demek yerine Eğilir nitelikli zekanın karşısında, diz çöker ve bırakır kendisini onun karşı konulamaz cazibesine.



bonnie
hiç böyle cinsel yönelimlerimin olmadığı durumdur. ayrıca son günlerde adını ezberleyip anlamını bilmeden atıl kurt yapanlarla doldu ortalık.
ontolojik sancilarimin merhemi
tıpkı insanlar gibi, bir coğrafyada doğup başka bir coğrafyaya yolculuk eden kelimelerin biçim ve anlam bakımından geçirdiği metamorfoza tanık olmuşuzdur. 21. yüzyıl'a ait bir neolojizm olan "sapiosexual" kelimesinin defalarca ele alındığını tahmin ettiğim etimolojisini bir kenara bırakıp, kelimenin bu coğrafyadaki yorumuna değinmek istiyorum.

oxford için kelimenin https://en.oxforddictionaries.com/definition/sapiosexual aşikârken, artık kelimeler için birer teleport edici (ışınlayıcı) olarak görebileceğimiz interaktif platformlarda bu konuda bir kafa karışıklığı söz konusu. "zekâ melekesinden tahrik olma" veya bir "libido nehrinin zekânın yatakları boyunca akıp gitme eğilimi" tanımının da öncesinde, bir konuşma ihtiyacı söz konusu. konuşma veya diyalog başlatma ihtiyacı söz konusu. biri gelsin, duymak istemediklerimize dokunmadan bize bir şeyler anlatsın istiyoruz. konuşmuyoruz, çünkü aslında dinlemiyoruz da (konuşmak dinlememeyi olanaklı kılıyor).

ben anadolu ya da küçük asya diye tarif edilen coğrafyada sapiosexual kelimesinin, sanki bir erkeğin böyle bir payesi olamazmış gibi, genç kadın ile konuşabilmek (belki de manidar biçimde hep sessiz biri olarak tasvir edilen genç kadını konuşturabilmek) yetisine yönelik bir ilgiden fazla bir anlama geldiğini düşünmüyorum. "çenenin laf yapması" melekesini bir tutam genel kültürle bir araya getirin, işte size bir anatolian sapiosexualism. ayrıca sapiosexualin bir kişilik özelliği olarak ortaya çıkabilmesi için, önce "sexual

bir genç kız iskandinav da olsa afrikalı da olsa, güzel dış görünüşünün ardında gizlediği maneviyatından çok korkar. bu korku da etrafa `suskunluk` olarak sirayet eder. suskunluğuyla meşhur genç kız bir kez konuşmaya başladığında, o maneviyat dilde ifadesini bulur ve uzunca bir süre devam edecek olan kovalamacayı başlatır (ilk baştan çıkarmanın yönü ve şiddeti bu yüzden ilginçtir). insanların cinsellik hakkında (başka bir erkek veya kadın hakkında değil; dolaysız bir şekilde cinsellik hakkında) konuşabileceklerinin epey sınırlı olduğu; bir konu olarak cinselliğin, beraberinde bir tedirginliği getirdiği yerde sapiosexual, susanı konuşturma, zorlama, kuşatma, fethetme, (bekâretini) alma gibi stratejilerle muhatap olmak zorunda kalır.

şu da gayet açık ki, `baştan çıkarma`ya dair sapiosexual literatür taranacak olursa eğer, sapiosexualin, bir köyün yakınındaki ormanda yaşayan perilerin, ancak, kendileri hakkında efsaneler anlatılmaya başlanana kadar ormandaki huzurlu yaşamlarını sürdürebilmeleri ve sonra orayı terk etmeleri durumunda olduğu gibi, esasında kimse ondan söz etmiyorken hep varlığını sürdürdüğü görülür. klasikleştiği üzere, kavramsallaştırma çağına gelene kadar, kendisi geçen yüzyıllarda kalan bu karakterden geriye, sözü veya spekülasyonu kalmış olabilir.
chivalric
insan evriminde sosyal , duygusal, hatta ekonomik zekanın (homo aeconomicus ) evriminin biyolojmizden, dürtülerimizden önde olduğunu söyleyebiliriz. üreme bir gereksinim. dürtüler bunu arzuya dönüştürüyor. ve hala, iyiye ulaşmak için biyolojimiz benzer şeyleri söylüyor : güzel/güçlü bir vücut, simetri. ilk tahrik olduğumuz şeyler hala bunlar. fakat sosyal doku bunu değiştiriyor. patronumuzdan tahrik olmaya başlıyoruz, olgun erkeklerden, genç sınırsız erkeklerden. erkek tarafında işler hala taş gibi hatun olayına takılmış olsa da üniformalar, meslekler de etkili olabiliyor. öğretmen, hostes, hemşire. sapyoseksüelden beklenen kendisini en fazla tahrik eden şeyin zeka olması. ben sapyoseksüellik gibi bir yönelimin " henüz" var olduğunu düşünmüyorum. vücudumuz hala aynı şeyleri söylüyor, aynı şeylere tepki veriyor. bir sapyoseksüelin pornografide tercih ettiği şeylerin, fantazilerinin diğerlerinden farklı olduğunu düşünmüyorum. zekayı seksi bulmak başka şey, zeka artık bir aksesur gibi ya da statü gibi, seksi yapan unsurlardan evet. burada temel mesele authority dedikleri, otorite diye bildiğimiz, hükmetme alanıdır. otorite olmayan bir zekanın çekici bulunduğunu düşünmüyorum. zeki olduğu için çekici bulunmayı beklemek biraz dramatik gelmiyor değil açıkçası. aura yoksa, zeka bir şey ifade etmiyor. aura ise sosyal doku ile direkt ilgili. çünkü aura sosyal dokunun yaydığı tekdüzeleştirme alanına bizim öz elektromagnetik alan benzeri psikolojik alanımızın gösterdiği direnç ve sınırdır bir nevi. o alanın içinde özgünüz, çekici olan da budur.
avni
Çağının üç dehası nietzsche, rilke ve freud'u derinden etkileyip caiz tabirle kendine aşık eden Lou Andreas Salome adını anımsatir bu kavram bana. İster düz mantıkla bu kadının bu üç dahiye ve daha nice dahiye aşık olduğunu düşüneyim, isterse bu üç dahinin bu dahi kadına aşık olduğunu, sonucu bu kavrama bağlıyorum. Ki kadın üçünede yar olmamıştır. Aksine üçünüde sevdigini inkar etmemesine rağmen üçünüde zeka açısından yetersiz bulmuş olduğu kanaatine varırım. Zira sıradan bir Femme fetele bir karakter olmak bile ortalamadan yüksek bir zeka ister.
rene
Sapyoseksüellik androjen kimlikle birlikte geleceğin toplumlarını şekillendiren temel özellikler olacak diye düşünüyorum. düşünen hayvan insan ehilleştikçe temel iç güdülerini yorumlama şekli de değişecek, bunu şöyle düşünelim bir nevi evrim gibi, milenyum sonrası doğan çocukların akıllı telefon ve tabletlere geçmiş nesillerden çok daha yatkın olması gibi düşünün, sapyoseksüel eğilimin artması dünyanın üzerine oturduğu reklamcılık ve sosyal ilişkileri, görselliği, imajı tekrar yaratacak bir anlamda. Modayı ve seksi bedenleri sapyoseksüel altyapı üzerine inşa edecek insanoğlu. Rene demişti dersiniz bak yazdım şimdiden.