confessions

avni

1. nesil Jurnalci - kararlı

  1. toplam entry 1524
  2. takipçi 28
  3. puan 39053

murabaha

avni
islam şeriatında faiz haram ya ha işte ona uydurulmuş kılıf. bok yemenin arapçası diyorum ben bu tür şeylere. aynı bokun laciverti ya da eflatunu musevilikte de var, isevilikte de. yemeyelim birbirimizi faiz haram ayağına.

eksi oy

avni
neden verildiği hususunda nesnellik ya da sebep aramak beyhude çabadır. sırf insanları sinirlendirmek için yapanları bile var. nitekim bu yolla amaçlarına da ulaşıyorlar. işbu sebepten fazla takmamak gerekir.

ayrılık hediyesi

avni
yusuf hayaloğlu şiiri.

Şimdi saat sensizliğin ertesi
Yıldız dolmuş gökyüzü ayaydın
Avutulmuş çocuklar çoktan sustu
Bir ben kaldım bir ben kaldım
Tenhasında gecenin avutulmamış ben
Şimdi gözlerime ağlamayı öğrettim ki bu yaşlar
Utangaç boynunun kolyesi olsun
Bu da benim sana bu da benim sana ayrılırken hediyem olsun

Soytarılık etmeden güldürebilmek seni
Ekmek çalmadan Doyurabilmek
ve haksızlık etmeden doğan güneşe bütün
Aydınlıkları içine süzebilmek gibi mülteci isteklerim oldu
Arasıra biliyorsun
Şimdi iyi niyetlerimi bir bir
Yargılayıp asıyorum
Bu son olsun, bu son olsun...
Bu da benim sana bu da benim sana ayrılırken hediyem olsun...

Şimdi saat yokluğunun belası
Sensiz gelen sabaha günaydın
İşi gücü olanlar çoktan gitti
Bir ben kaldım, bir ben kaldım
Voltasında gecenin hiç uyumamış ben
Şimdi gözlerime ağlamayı öğrettim ki bu yaşlar
Utangaç boynunun kolyesi olsun
Bu da benim sana bu da benim sana ayrılırken hediyem olsun...

Kafamı duvara vurmadan tanıyabilmek seni
Beyninin içindekileri anlayabilmek
ve yitirmeden yüzündeki anlık Tebessümü
Bütün saatleri öylece dondurabilmek için
Çıldırasıya paraladım kendimi lanet olsun
Artık sigarayı üç pakete çıkardım günde
Olsun gözüm olsun; ne olacaksa olsun...

Bu da benim sana bu da benim sana ayrılırken hediyem olsun...

bestelenmiş halini ahmet kaya'dan dinlemeyin...

bu son olsun

avni
bir şeyi son defa yaptığını belirten cümle. mesela son sigara ya da son kadeh veya bir bilmem neyse işte. bundan sonra yapmayacağına inandırmaya çalışıyorsun öncelikle kendini.
son olmuyor tabii çoğunlukla.
ilkay akkaya türküsü gibi.

dağlar dolandı yollarım
bir kez düze varamadım
kuş olup da uçamadım eyvah.
denizim hep fırtınalı
rüzgarlar almış başımı
bir limana sığamadım, eyvah!

sesim ağrır, şarkım ağlar
akıp giden günler ağlar
saklısında yüreğimin
koruduğum umut ağlar

kabuk bağladı derken tam
en güçlü yerinden kanar
yaralarım göz göz oldu, eyvah!
her gün yeniden sarsam da
iyi olur umuduyla
araftayım, çok dardayım, eyvah!

kim bilir daha neler bekler
nelerin neresindeyim
bu son olsun çok yoruldum
paramparça oldu kalbim.

bitcoin

avni
vaktiyle öve öve bitiremeyenlere dikkatli olun kârdaysanız, kârınızı realize ederek ettiğiniz kârın yarısını riske ederek devam edin, dediğimde sonsuza kadar yükseleceğini sanarak benim gibi öğüt verenlerle dalga geçiyorlardı. en azından buradan elde ettiği kârı daha güvenilir alanlara yatıranlar da onlara gülüyor şimdilerde.
teknik olarak kısa vadede 6000 6100'lü seviyeler destek gibi duruyor ancak orta ve uzun vadeli düşüş trendini hala koruyor. orta ve uzun vadeli düşüş trendinin sona ermesi için 10.000 li seviyeleri geçip en az bir hafta oralarda soluklanması gerek.
hasılı nereden baksan hala riskli bir yatırım aracı.

enginde yavaş yavaş

avni
güftesi vecdi bingöl'e, bestesi sadettin kaynak'a ait hicaz makamı nadidelerinden.
sözlerine istinaden bugün de bitti yavaş yavaş.

Enginde yavaş yavaş
Günün minesi soldu
Derdim bana arkadaş
Bugün de akşam oldu

Gölgeler indi suya
Kuşlar vardı uykuya
Gurbeti duya duya
Bugün de akşam oldu

Su uyur fısıldaşır
Gider yâre ulaşır
Yolcu yolda yaraşır
Bugün de akşam oldu

tarkan ahde vefasında harika yorumlamış.

e-devlet alt-üst soy bilgisi sorgulama

avni
yedinci göbeğe ve hem baba hem de anne tarafından dedemin dedesinin babasına kadar neslimi zaten bildiğim için merakıma mazhar olamayan uygulama. bana göre marifet çok daha eskisini bilen uygulama üretebilmek. 1950'den beri aynı zihniyetle uzun dönemlerle yönetilen ve buna rağmen hala aynı zihniyetten medet umanların bolca bulunduğu bir ülkede bu kadar rağbet görmesine şaşırmadığımı belirtmek isterim.
ayrıca dün el sıkışıp işbirliği yaptığına bugün terörist diyen diploması bile şaibeli bir adamın yönettiği bir ülkenin nesine güveneyim ki.

yollar uzak gelemedim

avni
türk sanat müziğinin arabeske en yakın makamı muhayyerkürdi kanımca. bu minvalde suat sayın'ın bu makamdan pek çok nadide eserinden biri.
bu sözlere de muhayyerkürdiden başkası uymazdı gibime geliyor. şarkıyı makamına uygun beste sahibi suat sayın yorumluyor kuşkusuz. ancak benim favorim fi tarihinde coşkun sabah'ın kendi mekanında canlı olarak dinledikten beri coşkun sabah olarak kaldı. coşkun sabah'ın udla yaptığı enfes uvertur nedeniyle aklımda kalmış olabilir. fi tarihi derken sene 1989.

bu kadar boş laftan sonra arabesk sözlerini bari ekleyeyim.


Yollar uzak gelemedim
Muradıma eremedim
Tutunacak dalım sendin
Kıymetini bilemedim
Gözlerime bir baktın
Yaktın ah beni yaktın
Ben sana ne yaptım ki
Beni öksüz (sensiz) bıraktın
Bana el gözüyle bakma
Gurbet ellerde bırakma
Ayrılık canıma yetti
Bir de sen gönlümü yakma


nihavend makamı

avni
ezandan bu makamdan okuyabilenler ezanı hoş kılar ve bu makamdan dolayı ezandan hazzedenlerin "müzik kulağı on üzerinden dokuzdan aşağı değildir" derdi köyümüzde biz çocuklara elif bayı öğreten, duaları bile makamında ezberleten, müezzinlik talimleri yaptıran imamı. şimdi böyle imamlar var mı yok mu bilmiyorum da makamın inişli çıkışlı özelliği hakkaten ve hasseten ezana oldukça uyumludur. hatta türkçe ezana da.
ayrıca hangi makamda okunursa okunsun hakkıyla okunan kulak tırmalamayan ezan müziğin hasıdır ve islamda müzik haram diyenlerin sözüne inananlar aptalın önde gidenidir.

kalbi kırık serseri

avni
Güftesi Fecri Ebcioğlu'na bestesi K.Norayr Demirci'ye ait muhayyerkürdi makamında şarkı. bir albümünde zara'nın güzel yorumladığı ender şarkılardan biriydi. ben yine de illaki nesrin sipahi diyorum.

Kalbim aşkının bir esiri seven kalpse bir serseri
Sevgi tanrının bir eseri sevdim oldum serseri
Ne gündüzüm gecem var koca dünya ban dar
Çok üzgünüm kederli kalbi kırık serseri
Kalbim aşkının esiri oldum avare sevgili
Çekilmez oldu bu hayat veda edip gitmeli


ay beyaz deniz mavi

avni
hareketli, hararetli ve dahi harakeli nihavent makamından selahattin sarıkaya şarkısı. hüznü neşeye tahvil ediveren sözleri şöyle.

ay beyaz deniz mavi eğlenin kızlar.
yarinden ayrılanın yüreği sızlar. x2

Sandalımız sanki uçan bir kuştur
Hayat dalgalar gibi bazen yokuştur
Üsküdar'dan Marmara'ya Heybeli Büyük Ada'ya
Aşkımızı mavi suya gizleyelim yeah yeah!!!

ay beyaz deniz mavi eğlenin kızlar.
yarinden ayrılanın yüreği sızlar. x2

hayatta ne vardır kıymetli baki
kimimiz sarhoş gibi kimimiz saki
hayat böyle gidenler gelmez
ayrılanlar neden gülmez
aşkımızı kimse bilmez
gizleyelim yeah yeah..

ay beyaz deniz mavi eğlenin kızlar.
yarinden ayrılanın yüreği sızlar. x2


sandalımız sanki uçan bir kuştur
hayat dalgalar gibi bazen yokuştur.
Üsküdar'dan Marmara'ya Heybeli Büyük Ada'ya
Aşkımızı mavi suya gizleyelim yeah yeah!!!

.ay beyaz deniz mavi eğlenin kızlar.
yarinden ayrılanın yüreği sızlar. x2

nesrin sipahi yorumunu ısrarla bayinizden isteyiniz...

mehtaplı gecelerde hep seni andım

avni
uşşak makamının nadide eserlerinden biri. pek tabi türk sanat müziğinden hazzedenler için.

beste ve güftesi sevim şengül'e ait eserin isyankar sözleri şöyle:

"Mehtâplı gecelerde hep seni andım
Belki gelirsin diye boş yere yandım
Yeter Allah'ım yeter çektiğim çile
Belki gelirsin diye boş yere yandım."

susuzluk

avni
türümüzün bir ila üç hafta dayanabildiği mefhum. insan vücudu açlığa daha uzun süre dayanabilirken susuzluğa en fazla üç hafta dayanabilmekte.
bu arada yeri gelmişken worldmeter verilerine göre dünyada dakikada 20 kişi açlık ve susuzluktan yaşamını yitimekte.

laikliğin dinsizlik sanılması

avni
"imam osurursa cemaat sıçar" sözüne istinaden bu topraklarda yaşayan insanların azımsanayacak kesiminin yanılgısı. laisizm islam inancının kutsal kitabının kafirun süresinin 6. ayetine tıpatıp uyar ."leküm diniküm veliye din" cümlesinin meali açık ne nettir. "senin dinin sana benim dinim bana"

ancak din bezirganları, dini istismar ederek iktidar sahibi olanlar bu ayet yerine bakara 193'e uygun hareket etmenin daha islami olduğuna kanaat getirirler. bu ayet de laikliğin dinsizlik anlamına geldiğini vurgular. zira ayet açıkça
"din tamamıyla Allah'ın dini oluncaya dek onlarla savaşın." der.

hasılı islami açıdan bir kargaşa söz konusudur ve imamın osuruğunun kuvveti neyse cemaatin sıçıp sıvaması o derece şiddetli olur.
"laiklik dinsizliktir" sözünü sarf eden şahsın kim olduğunu söylememe bilmem gerek var mı?

sol elle şeytanlar yemek yer

avni
hepsini geçip şeytanın yemek yemesine odaklanın. komikliği sizce de aşikar değilse makarnaya oylarınızı tahvil etmeye devam etmenizde hiçbir sakınca yok. bu kadar net. çünkü şeytan sol elle yermiş de, yok efendim bu hadismiş de, diyanetin fetvası değilmiş de, hasılı mış mış da miş miş.
güçlüyken "Ve kâtilûhum hattâ lâ tekûne fitnetun ve yekûned dînu lillâh(lillâhi), fe inintehev fe lâ udvâne illâ alez zâlimîn(zâlimîne"
sıkışınca "leküm diniküm veliye din"
1400 yıl değil 14000 yıl geçse de takiyye ile yatıp takiyye ile kalkarsınız. inandığınız tanrı sizi affetsin. amin.

36. chp olağan kurultayı

avni
geçmişte gençlik kollarından başlayarak ilçe ve il örgütlerinde içinde bulunduğum bir yapının olağan genel kurullarından otuz altıncısı. hariçten gazel okuyanlar kadar yorum yapmaya hakkım olmadığını düşünüyorum. tek söyleyebileceğim satın alınan delegeler gibi saçma sapan argümanlar üretenler akp ile, mhp ile falan karıştırıyorlar sanırım chp'yi. evet delegeleri etkilemek için girişimlerde bulunulur. bu gayet olağandır. ancak oyları hiçbir zaman satılık olmaz. zaten beğenmeyen partiden ayrılır yeni bir parti falan kurar. ayrıca unutmayalım ki cumhuriyet tarihinde demokrat partiden başlayarak büyük partilerin kemik kadrosu chp kökenlidir.
0 /