itiraz

ontolojik sancilarimin merhemi
itirazın doğasını kavramış olan kişi için, adalet saraylarının önlerinde dikili duran ve gözleri bağlı şekilde, bir elinde bir teraziyi; diğerindeyse bir kılıcı tutan kadın heykeli, adaletin dışında bütün olası çağrışımları davet edebilir.

gözleri bağlı duran ve elinde bir kılıç tutan kadın, çift yönlü bir şiddeti yansıtır. birincisi, onun gözlerini bağlayan iktidarın şiddeti; ikincisiyse elindeki kılıçla birlikte, o iktidardan devraldığı şiddet.

itiraz, bu noktada bir adalet sarayının önündeki, adalet simgesi kadın heykelinin ifade ettiklerine benzer; esasında bir denge durumu veya karar değişimi gibi herhangi bir durum söz konusu değildir. itiraz, içlenmişliklerin içindeki herhangi bir dışlanmışlığı andırır; belki de vice versa. itirazın özünü kavramış olmanın, insanı derin ve karanlık bir suskunluğa iteceği itirazları, bu suskunluğa gömülü insanın suskunluğu ve karanlığı tarafından geçiştirilebilir.