keşke gelsen be öğretmenim...
militarizme bir tepki.
tanım: dersim bölgesinde bir dağ...
ayrıca hasan hüseyin korkmazgil şiirinden bestelenmiş bir grup yorum eseri. hatta öyle bir eserdir ki yani uzaklara dalınan, ta 90'lı yıllara. belki ölürsem bu şarkı çalsın zamanlarına...
https://youtu.be/t7HCatTAX7U
ayrıca hasan hüseyin korkmazgil şiirinden bestelenmiş bir grup yorum eseri. hatta öyle bir eserdir ki yani uzaklara dalınan, ta 90'lı yıllara. belki ölürsem bu şarkı çalsın zamanlarına...
https://youtu.be/t7HCatTAX7U
recep ivedik filmine bakıldığında, yalnız bir insanın sosyal alanlara karşı saldırgan tutumu ve buna paralel olarak yaşama yabancılaşması teması işlenirken gülmek çok abes olur...
t: filmin konusuna yabancı kalmış insandır.
t: filmin konusuna yabancı kalmış insandır.
on yıl önce izlemeyi bıraktım fakat gecenin bu vaktinde aklıma gelmiştir...
vallahi biz kaguya otsutsuki'yi özledik!...
vallahi biz kaguya otsutsuki'yi özledik!...
bu film hakkında ne yazılsa, ne denilse bilinmez. rahatsız edici diyelim yalnızca.
lakin üç beş kelam edilecek olunursa;
senarist bu filmde çokça mesaj iletmek istemiş, yine de başarısız olmuştur. çünkü iletmek istediği mesajları hikaye kendi kendine boşa düşürmüştür.
1- hikaye bir grup üniversiteli veya orta sınıf aileden yetişmiş denilebilecek nitelikte gencin serseri bir grup genç tarafından şiddet ve tecavüze uğramasını anlatıyor. burada iki ayrı insan tipolojisi var ama birbirini tamamlayamıyorlar. burada teknik aksaklıklarda var ancak yalnızca eksiklik bundan kaynaklı değil. sınıf ayrımı anlatılmak istenmiş ancak bu iki grup bir sınıfa ait değil. iki grupta anlatıldığı kadarıyla lümpen, maddi sorun yaşamayan ve yaşamı anlama gayretinde olmayan insanlar. yani maddi yaşam koşulundan kaynaklanan bir çatışma hali yok.
2- "neden" diye sorulduğunda yönetmen son sahnede bize ipucu veriyor. egzoscu selim, diğer gruptaki iki genci sarmaş dolaş görünce kinleniyor. onlara bir bakış atıp küfrediyor. yine başka bir sahnede selim, tipini beğenmeyecekleri için bara giremeyeceğini söylüyor. çatışmanın nedenini binevi açıklıyor kendi halince. bunlar yeterli bir neden değil. kimse birini nedensiz yere öldürmez ya da nefret etmez. bunlar bu sebeplerden dolayı zorlama eklentiler olmuş. senarist bu nefretin nedenini açıklamak istemiş ama bir çaba göstermemiş.
3- hikaye kesinlikle net değil. ilk grubun yaşamı az çok biliniyor ama selim ve çetesine dair ufak bir ipucu yok. film bir zaman sonra bulanıklaşıyor.
4- adalet kısmı şaibeli. sanık avukatı hakimle görüşüyor, savcı kendince hukuka aykırı bir çözüm buluyor, hakim kararı okurken bir sanığa "2-3 yıl yatar, çıkarsın" diyor. böyle saçmalıklar olur mu?
sözün özü izlenilebilir fakat eşe dosta tavsiye edilecek bir film değildir. insan iki üç gün etkisinden çıkamıyor...
lakin üç beş kelam edilecek olunursa;
senarist bu filmde çokça mesaj iletmek istemiş, yine de başarısız olmuştur. çünkü iletmek istediği mesajları hikaye kendi kendine boşa düşürmüştür.
1- hikaye bir grup üniversiteli veya orta sınıf aileden yetişmiş denilebilecek nitelikte gencin serseri bir grup genç tarafından şiddet ve tecavüze uğramasını anlatıyor. burada iki ayrı insan tipolojisi var ama birbirini tamamlayamıyorlar. burada teknik aksaklıklarda var ancak yalnızca eksiklik bundan kaynaklı değil. sınıf ayrımı anlatılmak istenmiş ancak bu iki grup bir sınıfa ait değil. iki grupta anlatıldığı kadarıyla lümpen, maddi sorun yaşamayan ve yaşamı anlama gayretinde olmayan insanlar. yani maddi yaşam koşulundan kaynaklanan bir çatışma hali yok.
2- "neden" diye sorulduğunda yönetmen son sahnede bize ipucu veriyor. egzoscu selim, diğer gruptaki iki genci sarmaş dolaş görünce kinleniyor. onlara bir bakış atıp küfrediyor. yine başka bir sahnede selim, tipini beğenmeyecekleri için bara giremeyeceğini söylüyor. çatışmanın nedenini binevi açıklıyor kendi halince. bunlar yeterli bir neden değil. kimse birini nedensiz yere öldürmez ya da nefret etmez. bunlar bu sebeplerden dolayı zorlama eklentiler olmuş. senarist bu nefretin nedenini açıklamak istemiş ama bir çaba göstermemiş.
3- hikaye kesinlikle net değil. ilk grubun yaşamı az çok biliniyor ama selim ve çetesine dair ufak bir ipucu yok. film bir zaman sonra bulanıklaşıyor.
4- adalet kısmı şaibeli. sanık avukatı hakimle görüşüyor, savcı kendince hukuka aykırı bir çözüm buluyor, hakim kararı okurken bir sanığa "2-3 yıl yatar, çıkarsın" diyor. böyle saçmalıklar olur mu?
sözün özü izlenilebilir fakat eşe dosta tavsiye edilecek bir film değildir. insan iki üç gün etkisinden çıkamıyor...
kendisi bir gün buralara bakma ihtiyacı duyarsa, ekşi sözlük hesabımı kaybettiğimi bildirmek isterim. hani olur ya, güzel günlerde buluşuruz. bunu bozmak istemediğim için belki beş yıl (belki 4 yıl) sonra buralara uğrarsa benim için makbule geçer...
not: çok uzun yazmak istedim.
not: çok uzun yazmak istedim.
71 devrimci kopuş önderlerinden.
en önemli özelliklerinden biri, gençliği işçi sınıfıyla buluşturmak istese de, genel bakımıyla bunun için destek görememiştir. aydınlar için bir cevap araması manidardır.
en önemli özelliklerinden biri, gençliği işçi sınıfıyla buluşturmak istese de, genel bakımıyla bunun için destek görememiştir. aydınlar için bir cevap araması manidardır.
öğretici olan.
islam dininde en yüce görülen, tanrı, ilah.
ayrıca kuran adlı kitabın yazarı.
ayrıca kuran adlı kitabın yazarı.
4 büyük kulüplerden bir tanesi.
maaşın bir kısmını önceden almak.
var ile yok arasında bir il.
bir kuş çeşidi.
işçilerinin direnişte olduğu şirket.
harika bir besteci. kendisine ait nocturne'ları dinlenilmeye değer.
hiç izlemediğim halde youtube ana sayfamda sürekli önerilenler kısmında görünen yayıncı.
abd ve sscb arasında geçen bir müsabakadır. 20. yüzyılın 2. yarısını etkilemiştir.