nemlendirici kullanan ebu leheb

avni
tarzını ziyadesiyle hüseyin nihal atsız'a benzettiğim zengin sözlük yazarı.
işte atsız'ın kaleminden süzülenler:
Tanrı insan idraki dışındadır. Kur'an, Muhammed'in talimatıdır. Bunun birçok delilleri vardır. Bir tanesi birçok yerinde aya, güneşe, fecre, atların köpüren ağızlarına yemin ve and verilmesidir. Yemini kim eder? İnsan eder ve kendisinden daha üstün bir varlığın adına eder, Tanrı yemin eder mi? Tanrı'dan daha üstün bir varlık olmadığına göre kendi yarattığı aya, güneşe neden yemin etsin? Görülüyor ki bu yeminler Muhammed'in gönlünden ve beyninden doğmadır ve hatta Araplar arasında İslamiyetten önceki zamanların usul ve adabınca edilmektedir.
Yobazlık Bir Fikir Müstehasesidir - ÖTÜKEN, 1970, Sayı: 11 )

"Kur'an "âlemlerin sahibi olan Tanrı'ya hamdederim" diye başlamaktadır. Belli ki bu söz de Muhammed'indir. Çünkü Tanrı, kendi kendisine hamdetmez. Müfessirler her ne kadar Tanrı "böyle diyin" demek istemiştir yolunda tevillere geçmişlerse de Kur'anın sonundaki küçük sürelerde olduğu gibi, sürenin başına bir "söyle, de ki" hitabını eklemeyi Tanrı düşünmez miydi?"
Yobazlık Bir Fikir Müstehasesidir - ÖTÜKEN, 1970, Sayı: 11
Fakat ey Türk Gençliği, sana soruyorum: Sen Arap Muhammedin mezarını artık bıraktıktan sonra senin Kâbe'n Çanakkale, Sakarya ve Dumlupınar değil midir?
Çanakkale Savaşı - ATSIZ MECMUA, 1932, Sayı: 17)

ırkçılığı ile bilinen atsızı sevip sevmemek ayrı bir konu lakin müslümanlık konusundaki tespitleri benim diyen ateistlere bile şapka çıkarttırır. aynen kendini türkçü sayan tatlısu milliyetçilerinin ağzını açık bıraktığı gibi.

hasılı tespitleri yerinde ve dayanaklıdır üslup konusunda ise karşısındaki neyse ona uyuyor kanısındayım.
bu başlıktaki tüm entryleri gör