Harun Farocki'nin ”Bir Devrimin Videogramı”adlı final çalışması, 125. amatör ve profesyonel arşiv video görüntüleri. ”(Tate modern web sitesinden) Aljazeera'nın haber bülteni, Farocki'nin eseri gibi sıkı bir şekilde düzenlenmese de, olaylar yaşanırken gerçek zamanlı düzenleme ve prodüksiyon vardı. Seyirci olarak saf bakış açıma göre, olay televizyonda görünmediyse, olduğu gibi sayılmaz. Gördüklerimden çok esinlendim, o zamanlar etkinliğin politik ve sosyal bağlamı hakkında herhangi bir bilgim olmamasına rağmen, sosyal hareket için iştahı olan herkes için mükemmel bir reçete oldu ve Twitter'da diğerleri arasında "revolution will be twitted!” moduna geçildi.
Bazı batılı medya bu olayı 'Facebook devrimi' olarak adlandırdı. Tamamen doğru değil, ancak tamamen yanlış da değil. Sosyal medya olayı ateşlemede önemli bir rol oynadı. Ancak olayı çevrimiçi olarak gözlemleyen ağa bağlı kalabalık için, bu siyasi olaya olan ilgileri kolayca bir bilinç metası haline getiriyor. Twitter'da Facebook'ta beğenme veya "Twitter'da" Retweetleme ", çok kolay ve pasif bir katılımdır. Aljazeera'nın kamerası günlerce art arda Tahir Meydanı'na bakıyordu. Bu bakış açısı bana panoptik bir vizyonun aksine, monoküler bir vizyonu hatırlatıyor. Panopticon “her şeyi görüyor” iken, dolayısıyla kendilerini algılayan konuları etkileyen monoküler röntgencidir ve konuyu etkilemez. Gerçek olay, kalabalıktaki insanların bedenleri arasındaki enerjiden başladı. “Demokrasi Şimdi” adlı video ile ilgili şok edici olan şey ise kameranın olaylara yakınlığıydı. Kamera olayın ayrılmaz bir parçasıydı ve kameraman tehlikeye maruz kaldı. Video, kameraları icracı ve seyirci arasındaki görünmez duvarı kıran etkileyici araç.(convergence) Ağa bağlı kalabalığın pasif katılım ile aktif katılım arasındaki görünmez duvarı kırması için, ilk başta kendilerini etkileyen ve medyalarını uzaya sokarak ve / veya alternatif çevrimiçi medya yaratarak, çevrimiçi medyadan kopmaları gerekir yani iletişim kurun ve içerik oluşturun. “Sadece ne olduğunu gördüğünüz için, bunun bir parçası olduğunuz anlamına gelmez!”
Starcraft şampiyonasında performans ve izleyici ilişkisi açıktır, peki ya devrim ve kentsel protesto durumunda? Tek bir denetleyici olamaz, devrimin oyuncusu olamaz. Sokaklardaki insanlar, kentsel kamusal alanı işgal eden kalabalık olarak büyük bir yapı oluşturur. Bir ittifak oluştururlar ve bir topluluk duygusu yaratırlar. Ağa bağlı kalabalık, etkinlikte bulunmamasına rağmen, diğerlerini cesaretlendiriyor, olayı takdir ediyor ve pasif ve aktif katılımla birbirlerini etkiliyor.
iyi geceler!
(bkz:panoptikon)
Bazı batılı medya bu olayı 'Facebook devrimi' olarak adlandırdı. Tamamen doğru değil, ancak tamamen yanlış da değil. Sosyal medya olayı ateşlemede önemli bir rol oynadı. Ancak olayı çevrimiçi olarak gözlemleyen ağa bağlı kalabalık için, bu siyasi olaya olan ilgileri kolayca bir bilinç metası haline getiriyor. Twitter'da Facebook'ta beğenme veya "Twitter'da" Retweetleme ", çok kolay ve pasif bir katılımdır. Aljazeera'nın kamerası günlerce art arda Tahir Meydanı'na bakıyordu. Bu bakış açısı bana panoptik bir vizyonun aksine, monoküler bir vizyonu hatırlatıyor. Panopticon “her şeyi görüyor” iken, dolayısıyla kendilerini algılayan konuları etkileyen monoküler röntgencidir ve konuyu etkilemez. Gerçek olay, kalabalıktaki insanların bedenleri arasındaki enerjiden başladı. “Demokrasi Şimdi” adlı video ile ilgili şok edici olan şey ise kameranın olaylara yakınlığıydı. Kamera olayın ayrılmaz bir parçasıydı ve kameraman tehlikeye maruz kaldı. Video, kameraları icracı ve seyirci arasındaki görünmez duvarı kıran etkileyici araç.(convergence) Ağa bağlı kalabalığın pasif katılım ile aktif katılım arasındaki görünmez duvarı kırması için, ilk başta kendilerini etkileyen ve medyalarını uzaya sokarak ve / veya alternatif çevrimiçi medya yaratarak, çevrimiçi medyadan kopmaları gerekir yani iletişim kurun ve içerik oluşturun. “Sadece ne olduğunu gördüğünüz için, bunun bir parçası olduğunuz anlamına gelmez!”
Starcraft şampiyonasında performans ve izleyici ilişkisi açıktır, peki ya devrim ve kentsel protesto durumunda? Tek bir denetleyici olamaz, devrimin oyuncusu olamaz. Sokaklardaki insanlar, kentsel kamusal alanı işgal eden kalabalık olarak büyük bir yapı oluşturur. Bir ittifak oluştururlar ve bir topluluk duygusu yaratırlar. Ağa bağlı kalabalık, etkinlikte bulunmamasına rağmen, diğerlerini cesaretlendiriyor, olayı takdir ediyor ve pasif ve aktif katılımla birbirlerini etkiliyor.
iyi geceler!
(bkz:panoptikon)