korku ve titreme- frygt og baeven kitabında der ki;
ibrahim peygamber tanrı tarafından ağır bir işle görevli kılınır. ishak'ı kurban et. kendi babası da soren'i kurban etmemiş midir? buradan sözü kendisine getirir. ibrahim tanrıya olan bağlılığını yerine getirmek için moria dağına gider ve testi geçer. tanrı ona bir koç armağan eder. inanç bunu gerektirir. elbette bir insanın kurban edilmesi ahlak dışı bir kötülüktür ama ahlak bazı durumlarda yok sayılmasa bile 'askıya alınabilir' bu geçici bir durumdur. ibrahim bunu başarmıştır. çünkü tanrı için her şey mümkündür. bu tam da imanın göstergesidir. ibrahim gerçek bir mümindir. o yüzleşmekten kaçmamıştır. inançtan kaçmamıştır.
dinin paradoksal yanı bazı durumlarda ahlaki taleplerle çatışmasında yatar. ibrahim bir katil gibi davranmak durumunda kalmıştır. çocuğunu boğazlamak ahlak dışıdır. bir nişanlıyı bırakmak da öyle. ibrahim neden ahlaki talebi askıya aldı? çünkü daha yüksek bir telos vardır bunda. kierkegaard da bu anlamda daha yüksek bir şey için sevdiği kadını terk etmiştir. en sevdiğin şeyi feda edebiliyor musun? yani tanrı için. insan zihninin asla anlayamadığı bir tanrı fikri saçma değil midir. evet öyledir ama tam da bunun için tanrı vardır"