kanonik inciller

khemri
ilk hristiyan topluluklar kendi özerk corpus derlemelerine sahip değildi; yahudiliğin kaburga kemiği olarak ortaya çıkmış yeni dinin başlangıçtan itibaren başvurabileceği tek kaynak tevrat'tı. buna zamanla isa'nın öğretilerini vurgulayan çok çeşitli metinler eklenir, ama isa'nın ardında bıraktığı herhangi bir yazılı metin yoktur. yahudi kutsal metinlerinin yanı sıra inanan toplumlar arasında çeşitli proto-inciller, çocukluk incilleri, asıl incilller, vahiyler, şu veya bu azize veya daha az otorite sahibi kişilere atfedilmiş mektuplar ve işler okunur, ama ı. yüzyılın sonunda, 60 yılından itibaren hazırlanmış olan tama daha eski ve artık kaybolmuş kaynaklara atıfta bulunan markos, matta, luka ve yuhanna incil'lerine özel bir önem verilmeye başlanır ve bunlar daha sonra kanonik yeni ahit metnine dahil edilir.
thuradin
Olay Iznik konsilinde oldu. o zamanlar gencim. byzantine sokaklarını arşınlıyorum. Bir baktım kardinaller toplanmış masanın üstüne incilleri koymuşlar, hangisi gerçek diye tartışıyorlar.Ben de 'bırakın bu işleri, Tanrı karar verir bu olaylara' dedim. Maksat bu tartışma bitsin. Sen git masayı salla, 'alta düşenler gerçek değil üstündekiler kanun gibi olsun' de. Hangi çılgın o bilmiyorum ama. o gün bugündür kanun gibi olanlar kanonik oldu. Sonra patladı gitti.