tecavüzcü çoşkun

matarama su ko
oynadığı filmlerle aslında gençleri, sapabilecekleri yanlış yol karşısında uyarırdı.

daha da önemlisi tecavüzde suçlunun kadın değil erkek olduğunu gösterirdi. adam tecavüz filmlerine 30 yıl ara verdi kent yaşamına ayak uyduramayan öküz evlatları "o kız o saatte orada ne arıyormuş", "demek aranıyormuş" muhabbetine başladılar. ya da "bak çocuk da evlenmek istiyormuş", "nişanlılarmış zaten" şeklinde tecavüzcü beyanını esas alanlar...


zenginsozluk.com/foto

ayrıca filmlerinde hemen hemen hiçbir zaman yaptığı yanına kalmamış, suçunun cezasını öyle ya da böyle çekmiştir. böylelikle tecavüzün, kimsenin yanına kar kalmayacağı mesajını da vermiştir. o yıllardaki magandalar "nasılsa iyi halden yırtarız" diyorlar mıydı? sanmıyorum.

günümüzdeki siyasi, hukuki, medyatik kamuoyu yönlendirmelerine bakınca, tecavüzcü coşkun ve filmleri birer ahlak abidesi gibi kalıyor.

bu konudaki tek rakibini de atlamayalım. (bkz:nuri alço)

tecavüzcü coşkun cebir yoluna başvurarak, nuri alço ise ilaç kullanarak yapardı o işi.
keskin nisanci
zamanında rol yaptığı bilindiği halde, tecavüzcü diye halk tarafından saldırılara maruz kalan coşkun göğen tarafından canlandırılan karakter. şimdi geldiğimiz noktada tecavüzcülere sahip çıkılıyor, mahkemelerde saygın tutum indirimi, rızası vardı indirimi gibi insanlığa aykırı gerekçelerle tecavüzcülerin az ceza alması sağlanıyor.