çukur

gunese vurgun kardanadam
ay yapım yapımcılığın yapımını üstlendiği yeni dizi. tanıtımı içerde yi anımsattı bana ama konu alakasız olabilir. yönetmenden kaynaklı sanırım öyle hissetme sebebim. aras bulut iynemliden dolayı da olabilir.
bonnie
çevresine göre daha aşağıda, oyulmuş, çökmüş yer.

fakir mahallelerinde yollarda çokça görülür. bazen de insanın düştüğü durumlar için kullanılır. çukura batmış gibi. bir ayağı çukurda olmak gibi. ama bana en çok mezarı hatırlatır çukur.
icgqhs
Başrollerinde Aras Bulut İynemli, Dilan Çiçek Deniz, Rıza Kocaoğlu, Ercan Kesel ve Perihan Savaş'ın rol aldığı Çukur'un yapımcılığını Ay Yapım üstlenirken yönetmen koltuğunda Sinan Öztürk ile Özgür Sevimli, senaryo kısmında ise Gökhan Horzum'un imzası var.

KONUSU

Yamaç yıllar önce Çukur'u ve ailesini arkasında bırakarak yarınını düşünmediği bir hayata dalmıştır. Karşısına en az kendisi kadar hesapsız, yaralı ve tehlikeli ama bir o kadar da güzel bir genç kadın olan Sena çıkınca sonsuz aşkı bulduğuna inanır. “Ölene kadar mutlu” olmak üzere bir araya gelen bu genç çiftin hayatına Çukur'un ve Yamaç'ın ailesinin yeniden girmesi ile hiçbir şey artık hayalini kurdukları gibi olmayacaktır. Yamaç'ın Çukur'daki geleceği ve Sena'nın geçmişi ortak bir hayat kurmalarına izin verecek midir?


YAMAÇ KOÇOVALI (ARAS BULUT İYNEMLİ)

Koçovalı ailesinin gündüzleri kimyager, geceleri müzisyen küçük oğlu. Çukur'dan yıllar önce ayrılsa da ailesini ve Çukur'u korumak için mahalleye geri döner. Bu hareketi hem kendi hayatını hem de sevdiklerinin hayatını alt üst eder.

SENA KOÇOVALI (DİLAN ÇİÇEK DENİZ)

Yamaç'ın büyük aşkı; deli dolu, dik kafalı, yaşam enerjisi yüksek ve güzel bir genç kadın. Yamaç'la ortak bir hayatın hayallerini kurarken, Koçovalı ailesi karşısında bu hayallerini başka bir bahara saklamak zorunda kalır.

iDRİS KOÇOVALI (ERCAN KESAL)

Koçovalı ailesinin reisi ve tüm Çukur mahallesini yöneten, kudretli ve cömert bir adam. Saldırıya uğrayan ailesini ve Çukur'u ayakta tutabilmek için hayatının en büyük mücadelesini verecektir.

SULTAN KOÇOVALI (PERİHAN SAVAŞ)

İdris'in eşi, Koçovalı ailesinin bel kemiği, sözü kanun olarak kabul edilen bir kadın. Hayatını kocasına ve çocuklarına adayan Sultan, tüm güçlükler karşısında ailesini bir arada tutmak için elinden geleni yapar.

KAHRAMAN KOÇOVALI (MUSTAFA ÜSTÜNDAĞ)

Koçovalı ailesinde İdris'in veliaht olarak yetiştirdiği, ailenin ikinci büyük oğlu olan Kahraman, ağabeyi de hapiste olduğu için aile işlerinin başına geçer. Lider özellikleriyle konumunu garantileyen Kahraman, babası kadar stratejik düşünemese de söz konusu icraat olunca son derece başarılıdır.

SELİM KOÇOVALI (ÖNER ERKAN)

İdris'in üçüncü oğlu, Yamaç'ın ise en küçük ağabeyi. Ailenin eğlence sektöründeki işlerini yönetmesine rağmen babasının değerlerinin hiçbirini benimsemediği için onun gözünde bir hayal kırıklığından öteye geçemez.

VARTOLU (ERKAN KOLÇAK KÖSTENDİL)

Doğduğu ve çocukluğunun geçtiği Çukur'a intikam almak için geri dönen, acımasız bir mafya lideri. Yıllar sonra Çukur'a geri dönen Vartolu, kimsenin bilmediği planlarını uygulamaya son derece kararlıdır.

ALİÇO (RIZA KOCAOĞLU)

İdris'in sokaktaki gözü kulağı. Çöp toplayarak geçimini sağlıyor. Daha iyi şartlara sahip olabilirken kendisi bu hayatı seçmiş. Askerde büyük bir travma yaşamıştır. İnsanlardan uzak olmak istiyor. Müthiş bir sayısal zekası vardır.

MUHİTTİN (NEBİL SAYIN)

Mahallenin berberi. Racon bilir, delikanlıdır. Çukur'un suç dünyasına bulaşmamış, insanlara zarar vermekten çekindiği için o işlerden uzak durmuştur. Tabiatında şiddet yoktur.

CELASUN (KUBİLAY AKA)

Çukur'un dışına hiç çıkmamış, yakışıklı ve öfkeli bir delikanlıdır. Gençliği ve toyluğu ile öfkesi birleşince yanlış yollara sapar. Düzene karşı olan Celasun, asi davranışlarıyla hayatını zora sokar.

icgqhs
bir evladın babasına vurma sahnesi var 10 yıl önce.
evlat babaya vuramaz, ayrıca bu bir mafya babası, mahallenin babası nasıl vurur?
mantıksız senaryolardan cidden bezdik. kaliteli bir iş yapılmaya çalışılmış ama lütfen detaylara dikkat edin.
icgqhs
Yıl 2017 cep telefonu diye bir olay var. Ara de, 'polis geliyor' ya da ' düşman geliyor' de. Ne o öyle çatılardan meşaleler atletik hareketler falan. Pablo escobar döneminde telefon yoktu oradan aldınız tamam ama düşünün ya da yorumlayın.
Ayrıca içerde dizisi ve bu o kadar benzer ki, hainler ilk andan itibaren ortada ve seyirciler 'ulan aptal mısın, kardeşin hain' diyor. Azıcık vizyon ya.
icgqhs
1 gün önce vurulan kız(karaca) kan kaybından ölmüyor. Diğerleri zaten kurşun geçirmez, dans falan ediyorlar.
Serdar desen mermi anlamsız.
Yamaç enseden yese bile mermiyi sıkıntı olmuyor.
Hepiniz oldunuz polat alemdar.
keskin nisanci
diziyi takip etmiyorum ama videolarından anladığım kadarıyla dizi the godfather filmlerinden bayağı bir şeyler araklamış. baba karakteri don vito corleone, aras bulut iynemli de abisinin oturması gereken koltuğa istemeye istemeye oturan michael corleone. zaten şu memlekette kaç tane özgün senaryo gördük ki. aras bulut iynemli'nin önceki dizisi olan içerde'nin senaryosu da başrollerini leonardo dicaprio, matt damon ve jack nicholson'un oynadığı köstebek filminden araklanmış.
pasaj
Kaliteli oyuncuların başarılı şekilde oynadığı ve senaryonun da iyi olduğu dizi. Çizgisini bozmadan devam etmesini ümit ediyorum.
hunyadi
afedersiniz de bok gibi dizi. 5 dakikadır açık ağır abilerin hötlediği, bağrışmaların olduğu gerçek hayatı yansıtmayan bir dizi. bi tane eleman geldi kafede olay çıkardı şimdi kadının yanına oturdu bu olay bir kafede olacak ve kimse elleşmeyecek ha?

türkiye'de günlük hayatı yansıtmaya çalışan diziler çekiyorsanız bari yansıtan bir tarafı da olsun da insanlar kaliteli şeyler izlesin. ama yok milleti bir şekilde uyutmak lazım. tabi bu tarz mafya tiplemelerini de millet seviyor, çekiyorlar.
kadin kismisi cok yazmaz
Giderek enteresanlaşan bir dizi.
Felsefi açıdan her akımı görebiliyorsun karakterlerde. kimi faydacı,kimi varoluşçu, kimi kaderci, kimi hedonist,
Kimi öznelci fakat her biri ayrı hikaye.
Psikolojik açıdan ise kurban-kurtarıcı-zorba üçgeni, geçmişin kefaretini şimdiye ödetme, bağımlılıklar, zaaflar, arayışlar havada uçuşuyor.
Ahlak,yaşam,çelişki,aşk,mücadele,erdem,hayatta kalmak... Tüm konular incelikli olmasa bile gerçekliğin tozunu alıp daha görünür kılmak için trajediye çok saplanmadan işleniyor.

Ben merakla izliyorum.