imam nikahı gökten zembille inmiş bir emirse islami nikah şöyle olmak zorundadır.
"Nikâh dinî bir ritüeldir ve belli şartları vardır. Aynı şart ve esaslar resmî nikâhta, yani belediye memuru tarafından kıyılan nikâhta mevcutsa nikâh islami açıdan geçerlidir. Ancak şart ve esaslara dikkat edilmiyor, hattâ kaale alınmıyorsa mesele değişir, nikâha gölge düşebilir. Şöyle ki:
Resmî nikâhta evlenecek kişiler evlendiklerine dair ifadelerini açıkça belirtiyorlar. Ancak bu ifadelerin kesinlik içermesi gerekir. Başka türlü bir yorum yapılmasına olanak vermemelidir .
Bir diğer önemli nokta, şahitlerin Müslüman olması ve iki şahitten en az birisinin erkek olmasıdır. Oysa laik düzende şahidin T.C. vatandaşı olması yeterli.
Evlenecek taraflar süt kardeşi olmamalıdır. Oysa resmî nikâhta bu husus araştırılmadığı gibi, nikah memuru tarafından sorulmuyor.
Müslüman bir kadın gayri müslim bir erkekle evlenemez. Halbuki yürürlükte olan mevzuatta bu meseleye dikkat edilmiyor, nikah memuru sormaya gerek duymadan nikâhı kıyıyor.
Bu mahzurlar söz konusu değilse, sadece resmî nikâhla da eşler birbirine helal olur. Zaten nikâhın sonucu, iki şahit huzurunda tarafların birbirlerini karı-koca olarak kabul etmeleridir.
islami açıdan hal böyleyken müftü efendiler buna uygun şekilde mi kıyacaklar nikahı ve bu kıyılan nikahta bunlara dikkat edildi mi merak etmekteyim. atatürk devrimleri umurumda bile değil.
"Nikâh dinî bir ritüeldir ve belli şartları vardır. Aynı şart ve esaslar resmî nikâhta, yani belediye memuru tarafından kıyılan nikâhta mevcutsa nikâh islami açıdan geçerlidir. Ancak şart ve esaslara dikkat edilmiyor, hattâ kaale alınmıyorsa mesele değişir, nikâha gölge düşebilir. Şöyle ki:
Resmî nikâhta evlenecek kişiler evlendiklerine dair ifadelerini açıkça belirtiyorlar. Ancak bu ifadelerin kesinlik içermesi gerekir. Başka türlü bir yorum yapılmasına olanak vermemelidir .
Bir diğer önemli nokta, şahitlerin Müslüman olması ve iki şahitten en az birisinin erkek olmasıdır. Oysa laik düzende şahidin T.C. vatandaşı olması yeterli.
Evlenecek taraflar süt kardeşi olmamalıdır. Oysa resmî nikâhta bu husus araştırılmadığı gibi, nikah memuru tarafından sorulmuyor.
Müslüman bir kadın gayri müslim bir erkekle evlenemez. Halbuki yürürlükte olan mevzuatta bu meseleye dikkat edilmiyor, nikah memuru sormaya gerek duymadan nikâhı kıyıyor.
Bu mahzurlar söz konusu değilse, sadece resmî nikâhla da eşler birbirine helal olur. Zaten nikâhın sonucu, iki şahit huzurunda tarafların birbirlerini karı-koca olarak kabul etmeleridir.
islami açıdan hal böyleyken müftü efendiler buna uygun şekilde mi kıyacaklar nikahı ve bu kıyılan nikahta bunlara dikkat edildi mi merak etmekteyim. atatürk devrimleri umurumda bile değil.