Nabza göre şerbet verme. Tabii osmalı döneminde daha yaygındı şerbet verişler; simdileyin çay veriyorlar. Adamına göre çay veriyorlar. Ince belli, kalın ağızlı, bakır ya da karton bardak... Bu arada bakır bardakta çay veren insan samimidir. Ne ise: son yıllarda artan bu muamele, çay edebiyatını doğurdu. Edebiyat çay kusuyor çay.
Tecavüzden önce gelen ağız ishali. Devlet erkanı tarafından edildiği takdirde: allah'tan başka veliniz ve yardımcınız yoktur.
Tanrı adına konuşan din tüccarları bu sınıfın en meziyetlileridir. Kral faraza vurun der, kralcılar öldürün der. Kral boynunu vurun der, kralcılar taşlayın, diri diri yakın der. Hatta bu kralcılardan bazısı, kendilerine allah'ın halifesi, gölgesi der. Kralın çıplak, kralcıların çırılçıplak olduğunu söylemek çok tehlikelidir.
"Ve ben şairim.
Namus işçisiyim yani
yürek işçisi.
Korkusuz, pazarlıksız, kül elenmemiş,
ne salkım bir bakış
resmin çekeyim,
ne kınsız bir rüzgar
mısra dökeyim.
Oy sevmişem ben seni..."
(bkz:Ahmed arif)
Namus işçisiyim yani
yürek işçisi.
Korkusuz, pazarlıksız, kül elenmemiş,
ne salkım bir bakış
resmin çekeyim,
ne kınsız bir rüzgar
mısra dökeyim.
Oy sevmişem ben seni..."
(bkz:Ahmed arif)
28 Eylül 2009 da bm'de söylenen bu söz, eski devrik ve mefta lider muammer kaddafi'ye aittir. kaddafi'nin kanına girenler onun sözüyle tribünlere beynelmilel siyaset oyunu oynuyor. Riyakarlık dizboyu. Her şey imitasyon ve (ç)alıntı.
Benliğin cisme, kişinin topluma okuduğu manifesto eylemi. Tanımı muğlak bir halet-i ruhiyeden zuhur eden bu eylem, ardında en az bir düzine hayalkırıklığı bırakır. Hayalkırıklığına düçar olanların bir kısmı, intihar edeni "bencil" diye tanımlar. Kalan kısmı üzülür, bir iki kişi için de acının sene-i devriyesi mütemadiyen kanar durur. En çok üzüldüğüm insan şu: intihar edip ardında bıraktığı yazılı ya da sözlü metinde vasiyeti yerine getirilmeyendir. Balıklara yem olmayı, cesedinin yakılmasını vasiyet ediyor, ama sonrasinda camii avlusu, musalla taşı... İntihar tek kişilik bir eylem değildir.
Öpüşmek var, Öpüşmek var. Bazısı masum bir eylemken, bazısı yatay arzuların dikey olarak kamuya servis edilmiş şehveti taşır. Yanak yanağa olanına "öpüşmek" demek, koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi demekle eşdeğer. Şiddet sahnelerine tercih ediyorum: iki aşığın öpüşmesini. Fakat eller masumiyetini korumalıdır. Aksi halde açık hava sevişmesine neden oluyor. Binaenaleyh: görüyoruz.
Borçlanın, vergi mükellefi olun, akp'li akrabalarızla sık sık görüşün. Bu tavsiyelerde ulvi ve mukaddes bir hikmet vardır.
22 ayar künyemi kanattı, ismime kan bulaştı ve altın borsası duruldu. Hint kadınlarının kollarındaki burma bilezikler durum için üzgün.
Duygu sevişmesi.
Uzak yoldan koşarak gelen adamın bildirdiği. Zarfın içindeki mazruf, onun da dahilindeki mefhumdur. Gerçek, yalan ve muğlak diye üçe ayrılan haber, araştırılması gereken bir veridir. Enformasyon, istihbarat, karşı istihbarat, algı operasyonu şemaları içeren haber, sadece haber değildir. Bineanaleyh, münafıklardan ziyadesiyle hasıl olur. Bir de ülkemizde bunun a versiyonu var ki; almanya america başına.
(bkz:alkol dostunuz değildir)
Yasal haraç.
Kravatlı hırsızların sözcüleri olan legal eşkiyalar tarafından tahsil edilir. Tahsilat, bireylere verilen kimlik numaraları aracılığıyla kolaylaştırılmıştır.
Hazreti devletin, evvelce zikrettiği " vergilendirilmiş kazanç kutsaldır" sözü eskide kaldı. Devlet yeni bir diyor artık. Vergiden de vergi alırım, daha çok kutsal ol deyu.
Kravatlı hırsızların sözcüleri olan legal eşkiyalar tarafından tahsil edilir. Tahsilat, bireylere verilen kimlik numaraları aracılığıyla kolaylaştırılmıştır.
Hazreti devletin, evvelce zikrettiği " vergilendirilmiş kazanç kutsaldır" sözü eskide kaldı. Devlet yeni bir diyor artık. Vergiden de vergi alırım, daha çok kutsal ol deyu.
"Örneğin rakı içiyoruz, içimize bir karanfil düşüyor gibi..." dizesini ihtiva eden edip cansever şiiri.
Sözlük "alın teri" vurgusu yaparak, bizlere bu konuda ket vurmuştur. Oysa hızlı zamanların insanlarıyız. Alın teri dediğin, yavaş zaman meşgalesi. Kopyalayıp yapıştırmalı insan, ki bu da alın teri. Hem de iki eylemli. Kopyala ve yapıştır.
Yazıcı melekler tarafından kalem edilen kitap. Okuyucu için insanın benliğinden başka kim ola ki? Rivayet edilir ki, hayır hasenatlar sağ omuzda duran melek tarafından yazılır. Mel'anet, habislik ve şer ise sol omuzda duran melek tarafından yazılır. Bir de sorgu melekleri var. Ölüm meleği de var. Rivayeti meleği bir yana bırakırsak, ortada bir kitap ve mesul olunan içeriği var. Kitabın sol elinden yahut sağ elinden alınma olayı var final sahnesinde. Film bitmiyor tabii, yeni başlıyor film. Ve buna mukabil, son 2 asırdır dünya siyasi tarihinin iki kutbu sol ve sağ bundan mı esinlenmiş acaba? Mümkündür. Çünkü camii cemaatine göre solcular imansızdır(!)
Soldan okumak gerek, cemaat ve imama inat.
Soldan okumak gerek, cemaat ve imama inat.
Eski zamanda suçluların gözlerine uygulanan ceza çeşidi. Sonradan kör olanlar iki kere karanlık içerisindeler. Parmak hafızalarının ataleti de bir başka ceza.
(bkz:YERÇEKİMLİ KARANFİL)
Arap dilinde "varlık" anlamına gelen, a harfinin üzerinde şapka varsa (ğayn olur) "yokluk" anlamına gelen sıfat/isim. Bilinenin aksine İslâm inanışında ilk insan değildir. Mezheplere göre ilk insandır, fakat mezheplerden bağımsız bazı İslam âlimlerine göre adem insan cinsinin sadece protipi. Kuran adem'i şablon olarak tanıtır.
Dervişin bir değişine göre, adem dediğin dünkü çocuktur, evvelinde yüzlerce adem geldi.
Bu dervişlere bayılıyorum. Ama biz yine de aklımızı dervişlere ve sufilere kiraya vermeyelim.
Dervişin bir değişine göre, adem dediğin dünkü çocuktur, evvelinde yüzlerce adem geldi.
Bu dervişlere bayılıyorum. Ama biz yine de aklımızı dervişlere ve sufilere kiraya vermeyelim.
Notalardan zuhur eden sözleri kulağına küpe eden insan.
Notalar ve sözler için;
Desteklediğim insan. "Hayırlısı" kelimesini işitmekten gına geldi.
Notalar ve sözler için;
Desteklediğim insan. "Hayırlısı" kelimesini işitmekten gına geldi.
Rüzgarın raksına kendini kaptıran poşet.
Kahrolsun kapitalizm, yaşasın geri dönüşüm ve raks.
Kahrolsun kapitalizm, yaşasın geri dönüşüm ve raks.
Özlem duyduğum şehir.
Attan inip eşeğe bindiğimden beridir.
Ah istanbul,
Şuur altımda saklı imiş meğer, seni özleyeceğim.
Attan inip eşeğe bindiğimden beridir.
Ah istanbul,
Şuur altımda saklı imiş meğer, seni özleyeceğim.
Eski dünya geleneklerinin tılsımlı sözcüğü. İyisiyle kötüsüyle tılsım kör kuyulardan romalılar ağzı ile ses buldu. Anadolu topraklarında "kimsesizlerin kimsesi" diye bilinir. Bu bilginliğe düşmanlar var aynı topraklarda. Kutlu olsun. Düşmanlar kapılara kul olsun.
"Allah'ı bulana kadar ellerimle her yere dokunacağım ve bulduğumda da -kalbimin bütün sırları dahil- her şeyi anlatacağım..."
(bkz:cennetin rengi)
(bkz:cennetin rengi)
Acem şaire füruğ ferruhzad şiiri. yeryüzü ayetleri şiiri ile yaktığı inkar meş'alesinin aksine, şaire, güvercinin ruhunda imanlı bir dize işlemiş. Bahse konu olan Dize için;
"Allah'ım,
Güvercinin ruhunu vahşi hayvanlara emanet etme."
Başka başka şiirleri:
(bkz:rüzgar bizi götürecek)
(bkz:isyan)
Ve gıybeti edilen (bkz:yeryüzü ayetleri) şiiri.
"Allah'ım,
Güvercinin ruhunu vahşi hayvanlara emanet etme."
Başka başka şiirleri:
(bkz:rüzgar bizi götürecek)
(bkz:isyan)
Ve gıybeti edilen (bkz:yeryüzü ayetleri) şiiri.