İng. God. Her şeyi gören bilen, yaratıcı.
allah
Eski ve tevhidi dil: ahed.
Rahman ve râhim, erhamürrahimin, Mâlik ve aziz, bâki ve bâri, musâvvir ve şeditûlikâb.
Tek ve yek.
Rahman ve râhim, erhamürrahimin, Mâlik ve aziz, bâki ve bâri, musâvvir ve şeditûlikâb.
Tek ve yek.
İslam dininin tanrısı.
kendisinin varlığını sorguladığım halde neredeyse her cümlemin sonuna ismini andığım olağanüstü güç sahib. ama var mı yok mu, onu bilemem. (bkz: agnostisizm)
ol deyince olduran, gönüllerimizi iman nuruyla dolduran. yerlerin ve göklerin tek yaratıcısı. alemlerin rabbine sonsuz hamd-ü senalar olsun.
De ki; O Allah bir tektir.
Bütün diğer tanrılar gibi varlığı muamma olan.
Şimdi müslümanlar diyecekler ki, tanrı diye bir şey yok allah var. Neyse o konu uzun...
Allah var mı yok mu bilmiyorum, ama benim düşünce sistemime göre, bir tanrı olmak zorunda ve o tanrının allah olması için hiçbir engel yok. Yani müslümanlar bu konuda yanılmıyor olabilirler. Fakat yanıldıkları çok fazla şey var. Kuran'da yazan gibi bir allah'ın var olduğunu kabul ederek bile inandıkları bir sürü şeyin gerçek olmadığını açıklayabilirim. Çünkü hemen hemen her biri duyduğu ne varsa ona inanmayı tercih eden tembel insanlar. Kuran'ı bile okuyup anlamak yerine arapça tekrar etmeyi ibadet sayıyorlar ve aslında bunun kendi inandıkları allah'a karşı bir hakaret olduğunun farkına varamıyorlar.
Tanım: müslümanların inandığı, yaratıcı, sonsuz güç. Ama tanrı değil.
Şimdi müslümanlar diyecekler ki, tanrı diye bir şey yok allah var. Neyse o konu uzun...
Allah var mı yok mu bilmiyorum, ama benim düşünce sistemime göre, bir tanrı olmak zorunda ve o tanrının allah olması için hiçbir engel yok. Yani müslümanlar bu konuda yanılmıyor olabilirler. Fakat yanıldıkları çok fazla şey var. Kuran'da yazan gibi bir allah'ın var olduğunu kabul ederek bile inandıkları bir sürü şeyin gerçek olmadığını açıklayabilirim. Çünkü hemen hemen her biri duyduğu ne varsa ona inanmayı tercih eden tembel insanlar. Kuran'ı bile okuyup anlamak yerine arapça tekrar etmeyi ibadet sayıyorlar ve aslında bunun kendi inandıkları allah'a karşı bir hakaret olduğunun farkına varamıyorlar.
Tanım: müslümanların inandığı, yaratıcı, sonsuz güç. Ama tanrı değil.
Allah : el-ilah kelimesinin evrilmiş hali diye biliyorum, allah olsun tanrı olsun, tengri olsun farketmez, adı her ne olursa olsun bir yaratanın olması olmamasından daha mantıklı geliyor.
düz mantık önermesi:
bilgisayar var, o zaman onu yapan biri var,
alem var o zaman bir yapıcı var,
yapıcı varsa o yaratandır (yoktan var etse de etmese de),
varsa vardır,
yok demek için hiçlik olması lazım,
hiçlik yoksa varlık var, o zaman bir yapan var,
adı tanrı olsun olmasın, allah olsun olmasın biri var.
bu kainat ortaokul sınıfı seviyesinde bir öğrencinin dönem ödevi olarak var olmuş bir evren olsa bile bizim tanrımız o ortaokul öğrencisidir,
o zaman tanrımız o dur.
varsak o da var, yok olsaydık o da yoktu, varsak vardır, yok olmadığımıza göre bizi yapan-yaratan biri mutlaka var.
basit bir mikrorganizmadan türeyip evrilmiş olsakta var, maymundan türemiş olsakta var.
mantık bunu gerektirir.
adına allah desekte var, tanrı desekte var.
tanrı yok demek için hiçlik olması gerekir, hiçlik yoksa bu yazıyı okuyorsanız, yazan biri varsa, sebep dairesi içerisinde bu yazıyı yazmam için varlık alemini yaratan biri mutlaka var.
düz mantık önermesi:
bilgisayar var, o zaman onu yapan biri var,
alem var o zaman bir yapıcı var,
yapıcı varsa o yaratandır (yoktan var etse de etmese de),
varsa vardır,
yok demek için hiçlik olması lazım,
hiçlik yoksa varlık var, o zaman bir yapan var,
adı tanrı olsun olmasın, allah olsun olmasın biri var.
bu kainat ortaokul sınıfı seviyesinde bir öğrencinin dönem ödevi olarak var olmuş bir evren olsa bile bizim tanrımız o ortaokul öğrencisidir,
o zaman tanrımız o dur.
varsak o da var, yok olsaydık o da yoktu, varsak vardır, yok olmadığımıza göre bizi yapan-yaratan biri mutlaka var.
basit bir mikrorganizmadan türeyip evrilmiş olsakta var, maymundan türemiş olsakta var.
mantık bunu gerektirir.
adına allah desekte var, tanrı desekte var.
tanrı yok demek için hiçlik olması gerekir, hiçlik yoksa bu yazıyı okuyorsanız, yazan biri varsa, sebep dairesi içerisinde bu yazıyı yazmam için varlık alemini yaratan biri mutlaka var.
Şeytanı yarattığı için teşekkür edilesi.
Altı üstü beş kanallı bir alıcıyla elde edebildiğimiz verilere dayanarak varlık ve yokluk hakkında kesin yargılara varmamız bizim kendini beğenmişliğimizdendir.
Beş adet duyu organınızla algıladığınız birkaç sinyalden öteye geçmeyen evren algınızın gerçeğin ta kendisi olduğunu düşünmek asıl küstahlık.
İnsan her ne şekilde ortaya çıkmış olursa olsun, algıladıkları beş duyusunun algılayabildikleriyle sınırlıdır.
Hiçbir görüntüsü olmayan, hiçbir tadı, hiçbir kokusu, sesi veya dokusu olmayan herhangi bir şey için yoktur demek, kendini orijine koyup referans olarak kullanmaktan başka bir şey değildir.
Kusura bakmayın ama gerçek bundan biraz daha karmaşık olabilir.
Beş adet duyu organınızla algıladığınız birkaç sinyalden öteye geçmeyen evren algınızın gerçeğin ta kendisi olduğunu düşünmek asıl küstahlık.
İnsan her ne şekilde ortaya çıkmış olursa olsun, algıladıkları beş duyusunun algılayabildikleriyle sınırlıdır.
Hiçbir görüntüsü olmayan, hiçbir tadı, hiçbir kokusu, sesi veya dokusu olmayan herhangi bir şey için yoktur demek, kendini orijine koyup referans olarak kullanmaktan başka bir şey değildir.
Kusura bakmayın ama gerçek bundan biraz daha karmaşık olabilir.
islam dininde en yüce görülen, tanrı, ilah.
ayrıca kuran adlı kitabın yazarı.
ayrıca kuran adlı kitabın yazarı.
labratuvar ortamında ispatı olmayan inanış. binlerce yıldır ''insan mı tanrıyı, tanrı mı insanı'' yarattı diye felsefi tartışlmaların konusu. friedrich nietzsche, zaten öldüğü kanısındadır. gönlümün felsefe yürekli palası bir şey diyorsa bildiği vardır.